 |
Tematyka zadań obejmuje różne
działy matematyki i uwzględnia jej korelację z innymi przedmiotami nauczania
szkolnego. |
 |
Zadania nawiązują do konkretnych
sytuacji życiowych- pokazują zastosowanie matematyki w życiu codziennym |
 |
Zadania o różnym stopniu trudności
są adresowane do wszystkich uczestników konkursu. Odpowiadają one
umiejętnościom i zainteresowaniom uczniów. |
 |
Do rozwiązania niektórych zadań
potrzebna jest odpowiednio rozwinięta wyobraźnia przestrzenna i sprawność
manualna (konstruowanie, wycinanie naklejanie różnych figur płaskich w celu
tworzenia z nich nowych konfiguracji, budowanie modeli brył o zadanych
własnościach, itp.). |
 |
Każdy region uczestniczący w
konkursie „Matematyka bez granic” może przedstawić propozycje problemów
matematycznych, które mogą być wybrane jako zadania konkursowe. W poprzednich
edycjach konkursu były to przede wszystkim zadania przygotowane w krajach
Europy Zachodniej. |