|
Biorące udział w finale konkursu zespoły klasowe otrzymują do rozwiązania,
w ciągu dwóch godzin, po 10-13 zadań o różnym stopniu trudności, zróżnicowanych
pod względem zakresu materiału teoretycznego jaki potrzebny jest do ich
rozwiązania.
|
|
W konkursie biorą udział klasy trzecie gimnazjów oraz klasy pierwsze liceów
i techników.
|
|
Stopień trudności i liczba zadań konkursowych zależą od kategorii wiekowej
uczestników (10 zadań dla klas trzecich gimnazjów i 10 + 3 zadań dla klas
pierwszych liceów i techników)
|
|
Pierwsze zadanie podane jest w językach obcych (angielski, niemiecki,
francuski, włoski lub hiszpański). Należy je przetłumaczyć a rozwiązanie podać w
jednym z podanych języków obcych. Rozwiązanie to musi zawierać minimum 30
wyrazów.
|
|
W rozwiązywaniu zadań konkursowych uczestniczy cała klasa (np. pracując w
odpowiednio dobranych grupach). Czas na rozwiązanie zadań wynosi 90 minut.
|
|
Rozwiązanie każdego zadania należy podać na oddzielnym arkuszu (formatu
A4). Należy również oddać arkusze zadań, które nie zostały rozwiązane.
|
|
Częściowe rozwiązania zadań są uwzględniane w punktacji. Oceniana jest
również strona graficzna przedstawionych rozwiązań.
|
|
Uczniowie mogą korzystać ze :słowników językowych, przyborów
geometrycznych, nożyczek, kredek i flamastrów.
|
|
Nadzór nad klasami-uczestnikami konkursu, podczas zawodów finałowych,
sprawują wyłącznie nauczyciele, którzy nie uczą matematyki ani języków obcych w
danej szkole.
|
|
Nadzór nad klasami-uczestnikami konkursu w czasie finału konkursu
powierzany jest nauczycielom., którzy nie uczą matematyki oraz nie uczą języków
obcych w danej szkole odbywa się w obecności przedstawiciela Regionalnego
Komitetu Konkursu lub przedstawiciela nadzoru pedagogicznego.
|